Nu är det officiellt.

Nu har jag då slutat jobbat eftersom jag nu kommer att invänta den nya familjemedlemmens ankomst. Det sa nämligen KABOOM i mina fogar i torsdags och trots vila och varma bad har det inte riktigt gett med sig. Dessutom har förvärkarna kommit och i den kombinationen är det inte alls optimalt att fortsätta att jobba med det som jag gör om dagarna. Och eftersom jag har sådana fantastiska arbetsgivare så har jag smidigt kunnat avsluta arbetet för att kunna påbörja föräldraledigheten.

cooltext1437733702

Så idag tog jag med mig min make som fick agera pack åsna till min arbetsplats för att hämta hem mina arbetskläder och lämna in nycklarna. Sedan tog vi oss till Försäkringskassans kontor där jag ansökte om föräldrapenning så nu är det också fixat, eller i alla fall fram till augusti då jag måste förlänga ansökningen.

Jag skulle ha gått på denna ledighet från och med 1 mars men nu blev det en och en halv vecka tidigare. Känns helt okej. Nu ska jag försöka vila så mycket jag kan trots en 2-åring i hushållet. Och sedan ska jag även ta igen allt det boande som jag gick miste om när jag väntade Pyret eftersom allt hände lite kaosartat runt hans ankomst. Jag har faktiskt sörjt att jag inte fick gå runt och pyssla och dona innan han kom så nu ska jag ta igen det i stora drag.

Vi har ju börjat lite smått med den nya sängen till Pyret. Men den här gången ska jag hinna packa en BB-väska och dessutom bädda i spjälsängen och fixa lite andra saker som jag skrivit upp på min Att-göra-innan-Knåddz kommer lista.

Så nu kan jag pusta ut och bara njuta av slut tampen på denna graviditet vilket känns fantastiskt!

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

