Uppdraget rädda världen ~ F. Colting & C-J. Gadd.

Uppdraget Rädda Världen (häftad)

Bild lånad från Bokus.com

Jag köpte den här boken på årets bokrea och nu har jag läst den från pärm till pärm. Detta är en lättläst bok på 150 sidor från förlaget Niocotext. Den innehåller kort och gott bra och lätta tips på hur man som privat person kan göra sin grej för miljöns skull. Vissa tips är naturligtvis bättre än andra men det finns ändå 105 tips att välja på så man kan ju alltid välja att utföra just de som tilltalar en själv. Vilket jag kommer att göra.

Och efter att ha läst boken sitter jag och funderar på om jag ska dra igång några inlägg med några av dessa tips här på bloggen och undrar naturligtvis vad du som läser den skulle tycka om det? Naturligtvis skulle jag ju göra min egen spin på dessa tips men inspirationen kommer ändå att komma från just den här boken.

overandout

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Låter som en spännande bok, berätta gärna mer om den.. =)

    SV: Skoj att kunna inspirera.. =)

  2. Ja! Sådana tips är alltid välkomna🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

