Nä, men va f@n! Vi lägger väl till en komplikation.

Bild lånad från nätet.

Det är väl på själva f@n att jag skulle få havandeskapsförgiftning även denna graviditet, räckte det liksom inte med graviditetsdiabetes?

Idag när jag besökte special mödravården för att visa upp min senaste veckas sockerkurva så skulle de ju ta ett blodtryck. Efter fem försök, lite vila för min del så konstaterades det att jag hade ett blodtryck på 150/110. Vilket gjorde att de skrev in mig på BB avdelningen snabbt som tusan. Så nu sitter jag här med galet mycket déjà vu känslor från när jag väntade Pyret. Kanske inte så konstigt eftersom detta uppdagades ungefär vid samma tidpunkt i den graviditeten som det gjorts nu. Jag får tydligen snabba och tysta preeklampsier.

Skillnaden denna gång är att jag faktiskt fick en snabb permis och fick åka hem och pussa på Pyret och packa det sista i BB-väskan som jag som tur var redan hade påbörjat att packa igår. Och att jag faktiskt har fått boa lite där hemma även om jag hade velat göra fler saker men egentligen är det sådant som man kan fixa när vi väl får komma hem.

Detta känns ju ganska surt men jag har ju vetat att det skulle kunna bli så här hela graviditeten så man får väl försöka se det positiva i det hela och det är ju att jag får den bästa vård jag kan få och att jag kan ställa in mig på att jag inte kommer lämna BB utan Knåddz som förlöst bebis.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

