En helg i vårsolen.

I helgen har det verkligen varit underbart väder och eftersom Pyret äntligen blivit någorlunda frisk så begav vi oss ut för att njuta i vårsolen. Det är verkligen ingen hit att sitta inne med en förkyld 2 åring som börjar klättra på väggarna efter ett par dagar. Så detta var verkligen behövligt kan jag ju erkänna.

Vi började förmiddagen med att åka ner till Vaksalatorg där vi gick runt och kollade. Jag fyndade en Bumbostol till Knåddz för 50 kronor.  Vet att dessa kostar runt 400 spänn nya så jag gjorde verkligen ett klipp. Hittade även två barnfilmer och en bok. Men eftersom det ändå var ganska dött på torget och vi var ute på stan tidigt så passade vi på att dra till Röda Korset, men jag blev lika besviken denna gång som jag blev förra gången vi besökte den secondhand affären. De har verkligen sunkat ner sig rejält vilket är så otroligt tråkigt.

Hur som helst så hängde vi inte läpp för det utan besökte Erikshjälpen istället och där fyndade jag ett par nya brallor för 45 kr, hittade även ett linne och en tröja till Pyret i färgglada ränder för 45 kr totalt och Knåddz fick en pyjamas, en Polarn och Pyret body samt ett par coola byxor, allt för 45 kr. Maken hittade Cameron Crowes film Snacka går ju för en tia.

Men vi kände inte att vi var klara trots detta så vi promenerade till Myrorna som också ligger i Boländerna men det var inte mycket att hänga i julgranen där, så vi tog bussen tillbaka till stan. Där vi gjorde ett snabbt stopp på Skivcentrum där vi fyndade några filmer, bland annat hittade jag en blu-ray av filmen 50/50 som jag gärna vill se.

Men efter det stoppet beslutade vi att det var dags för att premiär äta oss en mjukglass vid glasskiosken på Nybron.

glassvåren

Allt detta familjemys hann vi med i lördags sedan på söndagen var vi ute och promenerade i stadsdelen där vi bor. Det har verkligen börjat grönska bara på ett par dagar vilket verkligen är helt otroligt. Man blir som så glad av lite gröna löv och varma solstrålar.

Vad har du gjort i helgen för att njuta av livet och årstiden?

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

