Dancing in the rain.

Idag har det varit regn inte det allra roligaste vädret men sen ser man hur Pyret skiner upp och då inser man att det är ganska roligt med regnväder trots allt. Man får verkligen barnasinnet tillbaka när man har småbarn.

 

Ibland känns det som att vi vuxna glömt bort det där lekfulla. Dessutom så klär man ju på sina barn i regnkläder så varför hindra dem från att leka då, det förstår jag inte. När vi gick hem från förskolan idag var det ett flertal andra föräldrar som kom med sina barn och passerade oss med ett hårt grepp om deras händer för att hindra dem från att gå för nära de stora härliga vattenpölarna. En del gav mig onda ögat för att jag lät Pyret utforska vattnet. Och ja, jag vet vad de ville ha sagt med sina blickar; jag gav ju deras barn dåliga idéer. Man ska ju inte smutsa ner sig.

Men vet du vad, det struntade jag i. Pyret hade ju jätteroligt när han plaskade, kastade stenar, tog reda på vad som kunde flyta å vad som sjönk och kollade djupet med en pinne. Och när vi väl kom hem så smakade ju mellanmålet extra gott.

overandout

 

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

