Amanda & Axel av Katerina Janouch.

Sista delen i Katerina Janouch bokserie om den första kärleken och sexet. Tyvärr har hon skrivit denna bok med väldigt stereotypiska karaktärer och syn sett på förhållanden. Vilket gör att den här boken blir väldigt tråkig. Det enda positiva som jag uppfattade det var att hon valt att dela upp kapitlen mellan huvudkaraktärerna Amanda och Axel även om hon beskriver karaktären Oliva som ett våp och utan självrespekt. Amanda känns ju igen från första boken Amandas bok. Men Axel beskrivs dock delvis som en schysst snubbe dock på ett väldigt stereotypiskt sätt då och då vilket gör att man retar sig på honom.

Om jag nu ska fortsätta att försöka lyfta fram några av de positiva aspekterna av boken så är det att hon faktiskt lyft fram det faktum att vi i dagens samhälle lever ut våra relationer på Facebook. Och det har hon lyckats skildra riktigt bra.

Bild lånad från cdon.com

I övrigt så är detta den tråkigaste boken av dem alla. Och jag blir förbannad på att Katerina bygger upp ”bråkscenerna” men sedan snuvar läsaren på själva upplösningen. Och sedan framställer hon även att sex är lösningen på alla konflikter i ett förhållande och att otrohet är validerat som en hämnd metod. Vilket jag tycker är helt åt h3lv3te fel om man frågar mig.

Nu har jag i alla fall läst alla böckerna från början till slut. Rekommenderar jag dem, nja inte direkt tycker att de är lite för på prackande med fakta och historiemässigt är de extremt svaga. Så läs dessa böcker på egen riks är mitt utlåtande.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

