Alexander Jansson.

Jag tror jag får spunk så magiskt och fantasirikt detta är! Jag sveps liksom in i en sagovärld utan dess like när jag ser vad den här talangfulla svenska konstnären skapar. Alexander Jansson är verkligen en kreativ person som doppar sina fingra i sagornas värld och skräckens skrymslen. Och jag gillar det så mycket att det liksom börjar växa bokidéer inne i mitt huvud bara av att se alla tokiga och krokiga grejer som Alexander skapar.

AJ1

Alla bilderna har jag lånat från Alexanders officiella Facebooksida. Det är något ytterst ordinärt när man sveps med i fantastisk konst, jag kan inte riktigt förklara det på något bättre sätt. Och jag vill så gärna dela med mig av sådant som ger mig en personlig kreativ puff, vilket bilder som dessa verkligen, verkligen gör.

AJ2

Vem är det som bor i dessa hus? Hur ser deras liv ut? Vilka äventyr finns i den världen där dessa hus och figurer bor? Allt detta dyker upp i mitt huvud och jag börjar fantisera ihop små historier och hjältedåd och andra världar. Och det är så fantastiskt kul måste jag erkänna.

AJ3

Berätta gärna om någon konstnär som inspirerar dig i en kommentar för jag är alltid på jakt efter mer inspiration.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

