Calippo Bubbelgum en nyhet.

Jag har gått och spanat på årets glassnyheter ett tag men aldrig köpt dem eftersom jag tyvärr inte hittat dem i glassdisken. Men så idag när familjen var ute på en promenad i det soliga blåsvädret gick vi till närmaste bensinmack och där fanns ALLA nya glassar som GB har i år. Så jag passade på att köpa mig den nya sortens Calippo med bubbelgums smak. Den var sliskigt rosa i färgen men påminde mig om sådant där tuggummi som man kunde köpa på 90-talet i en liten tub och trycka ut. Jag tyckte att den till en början var rätt så fräsch i smaken men mot slutet var det kanske inte lika smarrigt. Men helt klart en glass jag kan tänka mig igen en varm och solig icke blåsig dag på stranden.

2014_calippo_bubblegum

bild lånad från GBs sida

Och bara för att återuppleva gamla ungdoms minnen så mosade jag det sista i struten så att det blev som en slushy.

Pyret fick en av de andra glassnyheterna för året nämligen en 88 pink. Om hans min nu beror på att glassen nästan är slut eller om det berodde på att det blåste som sjutton låter jag vara osagt.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

