Friday night chicken.

Nu har jag fått chansen att buzza en ny produkt från Familjen Dafgård, nämligen Friday night chicken. Och denna produkt hittar man i Willys frysdisk. Den finns i tre olika smaker. Men vi valde att prova på smaken Sour Cream & onion. Och jag måste säga att det faktiskt funkar som smak kombo på denna färdig grillade kyckling.

Till vår middag kokade vi ris och gjorde en salsa på krossade tomater, rödlök och grönpaprika toppad med en skvätt Sweet Baby Ray Hickory smoked BBQ sås.

Buzzchicken

Jag gillar detta eftersom jag gillar grillad mat men eftersom vi bor i lägenhet så blir det ju minst sagt lite knepigare att grilla. Därför är det lätt att köpa hem en påse med färdig grillad kyckling och slänga in i ugnen i 20 minuter. Och detta gick hem hos hela familjen. Men jag tror inte att en påse hade räckt om vi haft tonåringar istället för en två och halvt åring. För det var ju inte jättemycket i förpackningen men det räckte gott och väl för oss med våra tillbehör.

Vi kommer att köpa Familjen Dafgårds Friday night chicken igen, men antagligen provar vi då en av de andra smakerna som finns. Så tack vare att jag är Buzzador har vi fått upp våra ögon och vidgat våra smaklökar för något nytt.

Vill du också bli Buzzador har du chansen att bli det genom att ansöka om du KLICKA HÄR .

overandout

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

