Hansel and Gretel: Witch Hunters.

Nu har vi äntligen kollat på filmen Hansel and Gretel: Witch Hunters och jag måste erkänna att jag gillade den. Och varför gör jag nu detta? Jo, för att den kändes fräsch på något vis. Dessutom var vapnen som förekommer i filmen väldigt coola. Och jag brukar inte lägga märke till sådant i vanliga fall men nu gjorde jag det. Dessutom var det kul med lite ovanliga one – liners.

Och jag älskar makens första kommentar om filmen: -”Åh kolla häxan kan parkour.”

Hansel & Gretel - Witch Hunters (Blu-ray)

Bild lånad från discshop.se

Det är även roligt att det är Tommy Wirkola som står för regin, tidigare har han gjort filmen Dödsnö, en film som maken min faktiskt diggar. Och jag måste säga att jag gillar hur Tommys bildspråk är och kulisserna ser ut i den här filmen. Så har du inte sett den här tycker jag att du ska göra det, för detta är inte det minsta läskigt utan bara bra.

overandout

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

