World War Z.

Nu har vi äntligen kollat på filmen World War Z med Brad Pitt i huvudrollen. Visst jag har varit skeptisk till den här rullen, dels pga Brad Pitts medverkan men även att zombierna i den här filmen är hyper snabba och inte alls så som man tänker sig att zombies ska vara.

Men jag gillade detta trots att jag saknade blodet och goret så att säga. För detta är en zombierulle du kan visa för din farmor. Så icke våldsam var den. Jag fick mer en feeling av att detta var en thriller än något annat, bara det att man liksom slängt in lite zombier. Hursomhelst funkade Brad Pitt i huvudrollen och det var ju bra. Men jösses, det syns att han börjar komma upp i åldern nu, trots att han har ett ungdomligt utseende. Sen gillade jag faktiskt att de andra skådespelarna var hyfsat okända, den enda som jag kände igen var  David Morse.

Jag är i alla fall glad över att jag hittade den här filmen på loppis för 20 kr eftersom det är en hyfsat ny film.

World War Z
Bild lånad från Discshop.se

Vilken är din favorit zombiefilm? Lämna gärna en kommentar!

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

