Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick.

Jag har läst om första delen Fallen ängel och kom fram till att jag var för hård i min recension av den, men jag kommer inte att skriva en ny, men jag kan säga att den var mycket, mycket bättre än vad jag kom ihåg den som. Hur som helst har jag nu läst andra delen i Becca Fitzpatricks serie om fallna änglar och tonåringen Nora.

Boken tar vid ett par månader efter att den första slutar och den håller ett högt tempo rakt igenom. Jag gillar dramatiken och svartsjukan och jag gillar Beccas skrivspråk i den här delen.

Patch den manliga huvudkaraktären är intressant och jag gillar den underliggande humorn i hans sätt och det lite sarkastiska och syrliga.

Förlorad ängel (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

Hur som helst så var detta en bra bok som jag varmt rekommenderar trots att jag blev lite off när det hela liksom faller på en halv sida på slutet. Men jag måste fortsätta med tredjedelen så snart som möjligt.

 

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

