Eleanor & Park av Rainbow Rowell.

Detta är tragiskt, vackert, underbart, fantastiskt och helt enkelt makalöst! Och helt klart en av de läsupplevelser som stannar kvar hos mig länge. Eleanor & Park är en kärlekssaga utan dess like och får hjärtat att slits i bitar och tejpas ihop för varje ord.

För hur kan man inte bli helt tagen av citat som detta, som förklarar hur mycket Eleanor håller av Park. 

”Hon fick lust att föda hans barn och donera båda sina njurar till honom”

Detta är både tragiskt, humoristiskt och lite nördigt. Och jag nickade igenkännande med huvudet när jag läste om Walkmans och serietidningar. Skvätte en och annan tår mot slutet och kände hopplösheten i bröstkorgen med varje blad som jag vände. Jag ville inte att boken skulle ta slut helt enkelt.

Och det skulle faktiskt inte förvåna mig om denna bok kommer att filmatiseras för det är en sådan historia som faktiskt skulle bli en fantastisk film. Boken är lättläst och jag gillar hur kapitlen är uppdelade. Inget kan förminska djupet i det emotionella som denna historia frambringar i dess läsare.

Jag är bara en i kören som lovordar denna bok men det betyder ju bara att Eleanor & Park har slagit an hos många där ute. Så har du inte redan läst denna bok, gör det!!!

Eleanor & Park (inbunden)

Bild lånad från bokus.com

 

 

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

