The mortal instrument – City of bones.

Vi har lånat och lånat om den här filmen på vårt lokala bibliotek hur många gånger som helst men aldrig hunnit se den innan det blivit dags att lämna tillbaka den. Så denna gång när maken lånade den så sa vi att vi skulle se den, och nu när Pyret är hos sin faster och farbror på lite sommarlovs kul på landet så passade vi på att äta middag i vardagsrummet och titta på en film.

Och filmen vi kollade på var The mortal instrument- city of bones. Och visuellt var denna film riktigt snygg. Jag satt och tänkte genom mer än halva filmen att jag egentligen borde ta och läsa bokserien som filmen bygger på bara för att jag vill läsa om hur författarinnan har framställt Jace den manliga huvudkaraktären. Fast sedan mot slutet av filmen funderade jag på om jag verkligen skulle göra det, för jag antar att jag lär bli förbannad.

Hursomhelst så var filmen bra. Den hade några roliga oneliners och jag gillade kärlekskvadraten som ligger som bas. Jag hoppas att den blev tillräckligt uppskattad för att de ska göra fortsättningen på serien till filmer. Men man vet ju aldrig med Hollywood, allt handlar ju om tittarsiffror antar jag.

Har du läst böckerna, är de bättre än filmen om du har sett den?

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

