Allt och lite till av Sarah Dessen.

Jag trodde aldrig att jag skulle dissa en Dessen men det finns en första gång för allt tydligen. Jag har just läst den senast översatta boken av Sarah Dessen som heter Allt och lite till.

Allt och lite till (kartonnage)

Bilden är lånad från Bokus.com

Språkligt gillar jag Johanna Lindbäcks översättning. Men storymässigt var detta ett fiasko. Jag fick ingen känsla för karaktärerna. Visst det var roligt att hon vävt in vissa av sina andra böckers karaktärer men tyvärr blev också det tjatigt efter ett tag. Jag gillar ju generellt att Dessens böcker utspelar sig i och runt den fiktiva orten Colby. Och det var ju ett plus. Ett annat plus var den enda relationen som hon lyckats med och det var mellan Emaline och hennes lillebror Benji annars var alla relationer lite blaha.

Jag ogillar det faktum att det inte fanns något kärlekspar för det är i alla fall en av de saker som tidigare tilltalat mig med Dessens böcker. Man har mer eller mindre vetat vad man får, det är sommar, Colby, romantik och ett bra språk. Men den här boken levererade bara på tre av fyra punkter.

Så jag är minst sagt besviken måste jag sorgligt  nog erkänna.

Vilken Dessen bok är din favorit?

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

