Beautiful creatures – the movie.

I afton har vi kollat på en film som vi haft i filmhyllan ett bra tag nämligen Beautiful creatures. Och wow, vilken film. Jag gillade detta skarpt. Jag gillade miljöerna, jag gillade att de använt vanliga skådespelare som huvudrollsinnehavare och inte sådana där ultra snygga ungdomar. Jag gillade skådespelarna insatserna av Emma Thompson och Jeremy Irons också. En till sak som faktiskt var intressant med just den här typen av filmer (tonårskärleksfilmer) var att det var den manliga huvudpersonen som man fick följa.

Denna film bygger naturligtvis på en Young adult bokserie, vet dock inte om det bara är första boken eller om de valt flera böcker för filmen, för jag har inte läst dem även om jag sneglat på dem på bibblan. Hursomhelst blev jag imponerad över hur bra detta var. Och av den anledningen rekommenderar jag dig att se den här filmen.

Beautiful Creatures
Bild lånad från discshop.com

Dessutom går det att få tag på en kopia av den här filmen för en rimlig slant och sådant tycker jag om.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

