Catching fire – the hungergames.

Nu har vi äntligen fått tid till att kolla på en film som de stressade småbarnsföräldrar vi är. Hursomhelst var det Catching fire som fick bli filmen vi kollade på mitt i natten, kan tilläggas.

Jag gillar det dystopiska samhället som denna film och bokserie har. Och i den här filmen får man lite mer insikt i just den delen. Men tyvärr är filmen lite lång dragen innan något börjar hända. Dessutom är den mindre brutal än första filmen. En sak som dock retar upp mig på är karaktärernas namn. Jag tycker att alla har så fula namn. Men författaren i mig säger att det är ett smart sätt att ta ”vanliga nutida namn” och snurra till dem lite för att påvisa att det är ett framtida samhälle. Men för den skulle så tycker jag absolut inte om dem.

Har man som sagt sett första filmen känns det som om man måste se de andra bara för att få ihop hela historien. Synd bara att Philip Seymour Hoffman inte kommer att vara med i de slutliga delarna. Och jag undrar hur de kommer lyckas få ihop det eftersom det känns som hans karaktär ändå har en ganska stor del i berättelsen.

overandout

 

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

