Återbruk är kul.

Är ju med i en massa grupper på Facebook och där ett par pyssel grupper. I en av dessa såg jag ett tips om hur man kunde göra vimplar med  hjälp av återvunnet material det vill säga plastpåsar. Ni vet de där som är för små för att slänga sopor i och bara ligger och tar plats. Nu fick de nytt liv i och med att jag gjorde en cool vimpel länga som jag tänkte använda på Knåddz dop.

vimplar.jpg

Jag gjorde först en mall av en gamla pappkartong som jag sedan ritade efter. Klippte ut dem och häftade ihop dem runt kanterna. På håll syns inte det.  Man kan ju säkert sy kanterna om man vill det. Så nu tänker jag spara på mig ytterligare ett gäng av de färggladaste påsarna så jag kan göra ytterligare en vimpel länga, blir ju kanon att ta fram när vi ska ha barnkalas osv. Jag gillar att ge nytt liv till saker och dessutom är ju detta betydligt billigare och fantasirikare än att gå och köpa en vimpel. Och dessutom är ju denna vimpel mer utomhusvänlig om man vill ha den i trädgården om sommaren. Vad är ditt bästa pysseltips med återvunnet material?

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

