Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Jag är inte stormförtjust i svensk film men när jag och maken tittade på Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, slogs jag av hur professionell filmen var. Och det var länge sedan jag upplevde det när jag sett på svensk film. Förutom det som låg till filmens fördel så var ju själva storyn rolig och hållbar vilket också brukar vara en av de saker som jag retar mig upp på när det handlar om inhemsk film.

Rollprestationen av Robert Gustafsson var makalös och makeup effekterna av sminköserna var optimal. Det finns helt enkelt inte mycket att klaga på när det kommer till filmen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Felix Herngren som står för regin har verkligen fått till det och jag förstår nu varför filmen blivit så prisad.

En sak som jag faktiskt tänkte på när vi kollade på filmen var att jag fick lite Forrest Gump feeling av den. Och coolt omslag har den också, väldigt stilrent på något sätt och det ligger också filmen i fatet så att säga.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Bild lånad från discshop.se

Så har du inte sett filmen gör det och om du behöver ett julklappstips så är detta en ypperlig film att ge bort till någon.

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

