Studentfesten.

Vi kollade på den svenska komedin Studentfesten som handlar om ett gäng killar på 90-talet som vill återuppleva själva studentdagen om och om igen.  Och jag måste erkänna att trots att skämselkudden åkte fram vid ett par tillfällen så var filmen i det stora hela riktigt bra för att vara just svensk. Historien kändes som en blandning av Hangover och American Pie på sätt och vis. Det enda som verkligen störde mig var att den kvinnliga huvudrollsinnehaverskan Anna Åström ser ut som Anna Bergendahl plus att en av killarna såg ut som en bekant till mig. Men det var mindre bekymrande för han skulle faktiskt kunna göra sådana där grejer tror jag.

Men på det hela taget så var detta en film som jag faktiskt rekommenderar om man vill ha en lätt sedd film utan några som helst moralkakor. I övriga roller ses Kjell Bergqvist, Johannes Brost, Björn Starrin,  Anastasios Soulis, Henrik Lundström, Filip Berg och Edvin Endre.

Filmen finns att köpa på discshop.se där jag även lånat bilderna ifrån.

Studentfesten

Studentfesten

overandout

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

