Julkalenderbloggstafett : Lucka nr 14.

14

Detta är ett så svårt inlägg för mig att skriva då jag gillar så otroligt många ungdomsböcker och är majoriteten av de böcker som jag läser. Jag skulle nu kunna vara extra egoistisk och skriva om att Sia och Kristoffer är en av de bästa ungdomsböckerna på marknaden bara för att det är jag som skrivit den. Men nu tänkte jag faktiskt inte göra det utan jag tänkte skriva om en annan läsvärd ungdomsbok nämligen en bok skriven av Rainbow Rowell och heter Eleanor & Park, jag läste den i somras och jag står fast vid att det är årets bästa läsupplevelse. Rainbow Rowell blev även utnämnd till Goodreads choice Award 2014 för bästa fiction med sin bok Landline (den har inte blivit översatt till svenska ännu vad jag vet)

Bilden lånad från Rainbow Rowells Facebooksida.

Så helt enkelt vill jag tipsa om Rainbow Rowell som en av de mest lysande ungdomsförfattare just nu.

Morgondagens lucka hittar du hos Ulrica och besök Sofies bokblogg som står för detta initiativ.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

