Maleficent.

Bild lånad från cdon.com

Jag fick filmen Maleficent i julklapp i år och nu har vi tittat på den och jag är imponerad. Jag gillar faktiskt Angelina Jolie i rollen som Maleficent, hon är inte bara porträttlik utan ger även en personlig touch till karaktären som tilltalar mig då karaktären har fler sidor än vad man kanske kommer ihåg från original sagan om Törnrosa.

Det enda som jag retade upp mig lite på var att kung Stefan som spelades av för mig någon helt okänd såg ut som en slafsig kopia av Christian Bale i vissa vinklar och att han pratade med skotsk dialekt vilket inte karaktären gjorde i den yngre versionen. Sen hade jag gärna sett mer av Maleficents kråka Diaval. Oh well, man kanske inte kan få allt. Men förutom det så var detta en toppen film och jag hade faktiskt önskat att den kunnat vara lite längre.

Så vill man se en underhållande film av bra manus kvalité så rekommenderar jag den här rullen.

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

