Interstellar.

I dag har jag, maken och Ida + hennes sambo varit och tittat på Christopher Nolans senaste film Interstellar med ingen mindre än den Oscarsbelönade Matthew McConaughey i huvudrollen. Nu varnar jag för spoilers!  Filmen var makalöst gjord, vackert bildspråk och känslosam men väldigt långdragen. Jag skulle ha velat veta mer om varför jorden blivit som den blivit än om hela den misslyckade första landningen på ‘vatten planeten’. Jag hade även gärna fått veta om han tog sig tillbaka till Anne Hathaways karaktär. Men en sak som faktiskt var bra gjort var att den kändes realistiskt och inte så jättelångt in i framtiden även om jag som Sci-Fi nörd gärna ser rymdfarkoster och intelligent liv från andra världar i den här typen av filmer. Men som sagt storyn var intressant och är ju dessutom en original berättelse skriven av Jonathan Nolan och Christopher Nolan. Och det ska de ha creed för då det ofta är svårt att komma på trovärdiga historier inom denna genera.

Men vi hade egentligen inte behövt gå på bio för att se filmen om jag ska vara helt ärlig. Även om det var skönt att få göra något med bara vuxna, vilket vi väldigt sällan gör. Så vi tackar faster som passat barnen under dagen. Det blev väldigt mycket mys när vi väl kom hem med pussar och kramar.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

