Att visualisera hjälper.

Jag vill bara dela med mig av något helt fantastiskt. Jag tror ju som sagt på The Secret och Attraktionslagen. Så jag brukar photoshoppa ihop en visualiserings bild på saker som jag önskar i mitt liv. Så några dagar efter nyår satte jag mig ner och gjorde detta och på just min bild har jag lagt till en stapel med böcker eftersom jag älskar att läsa. En dag senare blev jag taggad av Pocketförlaget på Facebook då jag deltagit i deras Adventskalenders tävling. Jag hade blivit dragen som vinnare av ett bokpaket av Syliva Day. Och inte nog med det, senare på kvällen kontaktade en författarkollega som heter Anna Jakobsson Lund mig och berättade att hon ville ha min adress då hon vill skicka ett exemplar av sin kommande bok Tredje Principen när den kommer från tryckeriet. Och efter smakprovsläsningen som jag nyss läst på hennes hemsida så blev ju väntan bara ännu mer olidlig. Och för att ge ytterligare exempel på att detta med visualiseringen faktiskt fungerar är att jag idag efter att ha hämtat ut min bokvinst på posten kommer hem till ett mejl där en annan bokaktuell författarkollega vid namn Alex Haridi  som idag släppt boken Huset mittemot vill även han skicka ett ex av sin bok till mig. Och jag är så djupt tacksam för detta. Det finns något magiskt över att allt detta inträffar och jag är tacksam och öppen för att ta emot. Jag hoppas att fler saker som jag har med på min visualiserings bild kommer att komma in i mitt liv under året. Tack.

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Hej, har precis läst igenom dina tips på skrivguiden, vilka fina & nyttiga tips du har skrivit! Första gången jag besöker din blogg, ska kika igenom den senare.
    Själv har jag en nystartad blogg där jag skriver om min väg till min första bok. Välkommen att kika in om du har lust. Förresten, min målgrupp för boken, lutar också åt att bli till unga vuxna 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

