Divergent.

Igår kväll hade jag och maken filmkväll och filmen var Divergent.

Och vad ska jag säga, jag är inte särskilt imponerat vare sig av historien eller skådespelarna. Visst det var en okej film. Och Four var en snygg kille för tonårstjejerna att dregla över men att historien skulle vara originell kände jag inte av.

Divergent (2-disc)

Bild lånad från Discshop.se

Det var ju som att ta en skvätt Harry Potter, blanda lite Hungergames, utan hungern och dödandet och lite Rocky. Några dystopiska miljöer tyckte jag inte heller att det var att tala om, inte så att jag blev imponerad. Nja, detta var inte alls någon hit hos mig. Jag har i och för sig inte läst böckerna men efter att ha sett filmen tror jag inte att jag skulle orka traggla mig igenom en så menlös historia. Jag menar (spoiler varning) de befann sig i en källare större delen av filmen och det var inte särskilt intressant att se hur huvudpersonen (vars namn jag redan glömt) stod och slog på en sandsäck. Kärlekshistorien var inte heller särskilt laddad utan mer tafflig.

Nä, då föredrar jag faktiskt Anna Jakobsson Lunds dystopi Tredje Principen framför detta.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

