Det handlar om dig av Sandra Beijer.

Jag har just tagit mig igenom boken Det handlar om dig av Sandra Beijer. Och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Visst den var bra, men kändes på något sätt lite stressad, som om man skulle läsa den med andan i halsen hela tiden.

Det handlar om dig (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Om du inte riktigt förstår vad jag menar så finns det provläsning att ta del av på Bokus sida. Språkligt är det en bra bok, det är nog bara den där stressade känslan jag får av texten som gör att jag har lite svårt att relatera till karaktärerna, eller så är det, det faktum att man aldrig får veta vad huvudkaraktärerna heter som ger mig den skavande känslan. Men trots det så har jag läst ut boken på tre dagar, så något är det ju som gjort att jag sugits med i berättelsen eller känslan av boken. Den påminner lite, lite grand om Mellan dig och dig som jag läst.

Hur som helst lånade jag den här boken på bibblan men så sent som igår hittade jag en egen kopia som jag köpte på Återbruket så den kommer att få stå kvar i min bokhylla trots att jag ska lämna tillbaka boken som jag nyss läst ut.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

