Du föll och jag för dig av Lina Stoltz.

What can I say?!? Wow vilken fantastisk bok!

Jag föll för titeln till den här boken av Lina Stoltz.

Historien handlar om två ungdomar i Norrbotten som trots sina olika förutsättningar och bakgrunder ändå dras till varandra. Jag vet inte om det är den norrländska känslan jag faller för eller karaktärerna. Men jag vet en sak och det är att den här boken var så bra att jag läste ut den på en dag.

Jag gillar språket det enda som jag inte gillar med boken är bokens antagonist som i detta fall är den ena karaktärens störda morsa, detta är ju precis som sig bör när det kommer till antagonisternas roll i en berättelse.

Boken handlar om prästdottern Frida som förälskar sig i två blå ögon som råkar tillhöra en riktig strulig kille, åter igen klassiskt upplägg för en bra historia. Jag vill inte avslöja allt för mycket om boken men jag kan säga att läser du den så kommer du inte att bli besviken.

Du föll och jag för dig (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag fick hem den här boken häromdagen, så nu ska jag snart läsa den!
    Sofies bokblogg

  2. Hej Andrea! Jag har nominerat dig till ”Liebster award”, som mest är en rolig grej med syftet att få folk att hitta nya favoritbloggare🙂 Kika in på min blogg och se om du vill svara på frågorna jag har skrivit. Kram jag hoppas allt är bra❤
    http://varbokvarld.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html

Tack för att du skriver en kommentar.

