Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn.

Konsten att ha sjukt låga förväntningar (häftad)

Bild lånad från Bokus.com

Jag har nyss läst ut denna tragikomiska ungdomsbok av Åsa Asptjärn och egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om den i min recension. Det var inte en bok som jag föll handlöst för även om den bjöd på ett och annat skratt. För det mesta tyckte jag nog bara att boken var ganska tragisk och ingav inget hopp vilket ändå en ungdomsbok bör göra. Jag fick känslan av att boken mer var skriven av en vuxen för vuxna så att de kan skratta åt det tragiska i att vara ungdom. Nu kanske jag är lite hård i min kritik men jag vill förtydliga boken var bra, den hade ett bra språk och bra kapitellängder. Och den passar nog ungdomar också.

Så vad är då mitt slutbetyg för boken Konsten att ha sjukt låga förväntningar – det är just det sänk förväntningarna när du väljer att läsa den här boken. Kanske faller den dig i smaken kanske gör den det inte.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

