The Hobbit: The battle of the five armies.

Nu har jag äntligen sett sista filmen av Hobbit triologin. Och vad tycker jag då? Tja, den var inte lika bra som andra filmen faktiskt. Visst effekterna var ju där de skulle och allt sådant. Men det kändes på en del ställen väldigt långdraget. Sen störde jag mig extremt mycket på att de flätat in Legolas och den där nya påhittade kvinnliga alven som jag glömt namnet på in i historien.

Och nu kommer en SPOILER, om nu Legolas skulle leta rätt på Aragon när han ger sig iväg från sin pappa alv kungen så borde tidsaspekten ha korrigerats bättre. Jag tror, som många fler (enlig min make filmnörden) att Aragon borde då varit ungefär 10 bast och knappats kallats för Vidstige och varit en strövare i obyggden. Men, men det kanske man kan se genom fingrarna med men jag stör mig på det.

I övrigt så var det en bra avslutande del antar jag.

Har du kollat på den här filmen? Och i så fall vad tyckte du?

overandout

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

