Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins.

Det enda felet med den här boken var att den tog slut!!!

Ungefär så kan jag sammanfatta det hela. Det här var en sådan där bok som jag inte ville skulle sluta, jag vill följa karaktärerna mer. Jag vill uppleva berättelsen mer, jag vill helt enkelt ha mer, mer, mer!! Mer säger jag!

Anna och den franska kyssen (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

För att kortfattat försöka förklara vad den handlar om så är det om Anna som är dotter till en man som är författare i samma stil som Nicholas Sparks skulle jag säga, fast han verkar inte alls lika schysst som Mr. Sparks. Hur som helst, hon blir iväg skeppad till en internatskola i Paris eftersom det ser bra ut för pappans image.

Väl där så börjar hon sakta men säkert förälska sig i staden och naturligtvis en av sina klasskompisar. Men det är komplicerat. Anna har en egenskap som jag diggar och det är att hon älskar film. De nya vännerna har alla härliga personligheter och jag gillar framför allt att relationen mellan killarna i gänget känns ärlig och uppriktig. Och i allt detta virrvarr av känslor för Anna där hennes gamla liv och hennes nya tillvaro krockar ganska rejält och även en del elaka elever så förälskar man sig i boken som läsare, i alla fall gjorde jag det.

Boken påminde mig om både Vinyl prinsessan och om min favorit författarinna Sarah Dessen. Så bara det är ju i toppklass kan jag ju säga.

Den enda lilla grej som jag verkligen störde mig på var att författaren valt att använda << >> tecken istället för de klassiska ” ” tecknen när det kommer till att markera replikerna.

Så vad har jag egentligen att säga om Anna och den franska kyssen? Jo, det är att du läser den NU!

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

