Vår katastrofala historia av Jess Rothenberg.

Alltså wow, vilken bok! Jag som var så himla besviken efter förra boken jag läste blev helt tagen av det rappa tempot i Vår katastrofala historia med dess svarta humor och det var en enkel match att ta sig igenom de 430 sidorna måste jag erkänna.

Vår katastrofala historia (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Nu tycker jag inte att ni ska tro på allt som står med på baksidetexten av den här boken för, det finns några stora missar i den men, MEN för guds skull läs boken! Saken är den att det egentligen nog bara är jag som är över petig. Hur som helst så här detta en varm, humoristisk historia om döden trots att det finns mycket sorg och längtan mellan raderna.

Boken handlar om Brie, ja precis som osten. Hon dör precis som det står på baksidan av ett brustet hjärta. Men genom olika omständigheter får saker och ting i ”himlen” en helt annan betydelse. Hur som helst blev jag så glatt överraskad av den här boken och speciellt sättet den var skriven och twisten i och med att huvudkaraktären faktiskt är ”levande” död eller vad man nu ska kalla det. Det kändes fräscht och sådant gillar jag.

Jag hoppas verkligen att fler läser den här boken för så bra var den.

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Det låter som en lite speciell bok! Ska kolla efter den nästa gång jag är på biblioteket!🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

