Noah.

Kollade på filmen Noah häromkvällen och jag måste verkligen säga att den var bra. Skådespelarna levererade bra även om jag störde mig på att Russell Crowe hade långt hår i början och sedan snaggat i mitten av filmen och i slutet var hans hår halv långt och grått medans Jennifer Connelly som spelade Noahs fru, hade samma längd på håret och inte blev gråhårig överhuvudtaget. Vilket borde ha skett om nu det gått så lång tid.

En annan sak som jag inte riktigt gillade var att ljudet var ojämnt, så fort de pratade var det som om de viskade och man fick höja till max men så fort det blev lite action så blev det tvär högt och det funkar inte riktigt att ha det så, speciellt inte när man har två små barn som sover i rummen bredvid.

Men vad ska jag då säga om Emma Watson? Jo, hon agerade riktigt bra, jag tänkte faktiskt inte på Harry Potter en enda gång, det jag tänkte var att det var just Emma Watson och inte karaktären Ila. Vet inte om det bara är jag som tänkte så men hon lyckades inte riktigt sälja karaktären till mig även om hennes agerande var ruggit bra.

Jag gillar ju sådana här filmer som ska skildra Bibliska historier, dels för att man inser mer och mer hur mycket fantasy just den boken består av.

Gillar du också sådana filmer och i så fall vilken är din favorit? Lämna svaret i en kommentar.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

