Längtan: passionerade noveller av Shailene Craig.

Längtan : passionerade noveller (häftad)

Bild lånad från Bokus.com

Jag har just plöjt genom 12 erotiska noveller av Shailene Craig. Och vad ska jag då tycka om det här?

Jag får känslan att alla novellerna utspelar sig i och runt London först och främst. Karaktärerna varierar från övre 20-årsåldern till närmare 50-årsåldern. Så det finns ju variation så sätt men sen slår det mig att de flesta av novellerna utspelar sig ungefär på liknande sätt. Det är liksom ett skjut sen är det slut. Och dessutom uppfattar jag det som att de flesta av novellerna berör otrohet på ett eller annat sätt. Är det verkligen en erotisk fantasi att vara otrogen?!

För mig är det verkligen inte det och jag blir nog mer äcklad av tanken. Men som sagt det har nog med mina egna grundvärderingar angående den känslomässiga tilliten man bör ha i ett förhållande.

Novellerna i sig var i alla fall lagom långa om än ganska förutsägbara med tanke på ämnet, sex. Dessutom upplevde jag boken som en mjukare version är novellsamlingen Het som dessutom är skriven för ungdomar där språket och sexakterna är bra mycket hetare än vad de var i den här boken. Till och med E.L. James har skrivit hetare sexscener och då vet du kanske redan vad jag tycker om hennes 50 nyanser alster.

Men vill man ha lite lagom ‘tantsnuskigt’ så är Längtan: passionerade noveller något att läsa på stranden i sommar, det är liksom lättläst och dessutom snyggt paketerat.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Marie Jansson

     /  fredag, juni 12th, 2015

    Har precis läst ut boken Längtan tyckte mycket om den. Om man vill läsa erotiska noveller så rekommenderar jag denna fina bok. I vanliga fall gillar jag inte sådana här böcker men denna fick mig att läsa i sträck. Några handlade om otrohet vilket är mycket vanligt i verkliga livet. Några var helt enkelt bara romantik med sex som inslag. 50 graders böckerna skulle jag inte ens ta i med tång. Då den handlar om förnedring i ett kärleksförhållande. En ung flicka får stå ut med både det ena o andra det äcklar mig! Tack

  2. Svar: Marie, om du har läst mina recensioner av 50 böckerna skulle du veta att jag inte heller är särskilt imponerad av dem https://upinmytree.wordpress.com/?s=E.L.+James, men med det sagt så tycker jag att Längtan handlade för mycket om otrohet för min smak.

  3. Marie Jansson

     /  lördag, juni 13th, 2015

    Men det är ju bara 4 av 12 noveller som handlar om otrohet 4 alltså av 12 vilket inte ens är hälften! Så den biten fattar jag inte!! Var får du det ifrån att dom flesta handlar om otrohet??? Eller har du varit med om det????

  4. Svar: Marie, jag uppfattade det som att de flesta (fler än fyra i alla fall) hade antydningar till otrohet på ett eller annat sätt. Men som sagt det är så jag uppfattade boken och därför föll den inte mig riktigt i smaken. Att man ogillar otrohet betyder inte alltid att man själv blivit utsatt för det, bara det att man vet vad man har för moraliskståndpunkt. Att du gillar den är väl bara bra, alla har inte samma smak på litteratur helt enkelt.

  5. Alla har vi olika smak och det är bra när en recensent är ärlig i sin recension tycker jag. Som författare får man som oftast blandad respons. Har en gång fått två recensioner som var totala motsatser, det som den ena gillade, gillade inte den andra och tvärtom.
    Det är bara så det är!
    Har inte läst denna boken själv så har ingen åsikt om innehållet men tycker det är orättvist när en recensent blir påhoppad på detta sätt enbart genom att uttrycka sin åsikt som hon dessutom har blivit ombedd att göra.
    Tråkigt!

Tack för att du skriver en kommentar.

