Drömmen om ett eget arbetsrum.

Eftersom vi bara bor i en trerummare så har vi fått förlägga vårt data/kontors användande till vardagsrummet. Vilket naturligtvis inte alls är optimalt när båda vuxna i hushållet är extremt kreativa av sig och skulle egentligen behöva varsitt kontor att husera i.

Så ibland sitter jag och drömmer mig bort på sidor med kontorsmöbler och andra möbler som skulle göra livet lite enklare när man är författare som jag är. Ett bra skrivbord och en bra kontorsstol är ju som sagt att föredra. Dessutom skulle jag vilja ha lite bättre förvaringshyllor för böcker, mappar och pärmar i anslutning till själva skrivbordet. Men jag inser ju att vi skulle behöva en bra mycket större bostad för att detta skulle bli en realitet och inte bara en önskedröm.

Dessutom skulle jag gärna vilja ha ett nytt kaffebord till vårt vardagsrum, visst det vi har nu är snyggt och funktionellt och var dessutom en bröllopspresent men tyvärr har vi insett sedan vi fick barn att spetsiga hörn inte alls är optimalt när man har små människor som ska lära sig att gå i närheten av denna möbel. För tyvärr kan vi inte sätta fast sådana där gummihörn mojjar som finns på IKEA, för det har vi redan provat och dem slet Pyret med lätthet bort.

Och när jag nu satt och dagdrömde om nya möbler så hittade jag ett kanonfint bord, visserligen tror jag att det är tänkt att vara ett bord som ska finnas i ett väntrum eller något liknande men det är ju inte mindre snyggt för det.

Bild lånad från Allaroundinredningar.se

overandout

 

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

