Escape plan.

Sylvester Stallon och Arnold Schwarzenegger har i filmen Escape plan slagit sig ihop och skapat något helt fantastiskt i film väg. Jag gillar dem i den här filmen. Visst de har blivit äldre och springer inte lika fort som de gjorde i sina glans dagar på 90-talet men det gör faktiskt inget. Det här är mer subtilt och jag gillar det. Och en skådis som gör en ruggigt bra rollprestation är Jim Caviezel. I övrigt ses Sam Neill, 50 cent eller som han faktiskt heter Curtis Jackson, Vincent D’Onofrio och Vinnie Jones.

Filmen handlar om att Stallones karaktär är en utbrytningskung och hans jobb är att rymma från olika högrisk fängelser för att påvisa vart deras brister finns. Men så dyker det upp ett uppdrag som inte liknar något han någonsin gjort förut och där stöter han ihop med Schwarzeneggers karaktär. De slår sig ihop för att rymma och detta går inte hem hos fängelsedirektören som spelas av Caviezel. Mer än så tror jag inte att jag behöver avslöja.

Men jag tycker absolut att du ska se den här rullen om du vill återuppleva lite actionhjältar från 90-talet för de håller fortfarande måttet enligt mig.

Dessutom har filmen ett schysst omslag.

Bild lånad från Cdon.com

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

