Need for speed.

Om man vill se en rulle som är fartfylld så ska man verkligen se Need for speed med Aaron Paul i huvudrollen. Detta måste vara en av de bästa ”racing- filmer” på senare år enligt mitt tycke. Jag gillar det visuella och jag gillar att de häftiga stunten. Men framför allt gillar jag den lite trevande kärlekshistorien som utspelar sig i bil kupén mellan Aaron Pauls karaktär och Imogen Poots.

Det är ju faktiskt så att jag gillar den här typen av actionfilmer och när man får vibbar av old school filmer som The Cannonball run från året som jag föddes, nämligen 1981 så tyder det ju på att filmen har något speciellt. Jag tror att det har med de rappa replikutbytena och humorn som Need for speed erbjuder tittaren som gör att jag fastnar. För nej, jag har aldrig spelat spelet filmen bygger på. Så jag var inte ett fan sedan innan och därför valt att se filmen, framför allt valde vi att se filmen för att jag tyckte att den passade ihop med att äta vattenmelon och sen att jag gillar Aaron Paul från sin roll i Breaking Bad skadar ju inte heller direkt.

Filmen levererar helt klart. Om du har sett den, vad tyckte du om filmen och kan du rekommendera någon bra bil-relaterad film till mig? Jag har så klart koll på Fast and Furious filmerna redan så dem kan du ju bortse ifrån.

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

