Funderar på att ta upp min hobby.

Alltså jag har många hobbys, skriva är ju det jag älskar att göra mest, kolla film är en annan som jag dessutom delar med maken som har sin youtubekanal Lolaz Basement där han snackar om film. Men hobby som jag har haft i ganska många år är ju det här med att knåpa med pärlor. Jag har ju visat lampskärmarna som jag gjort tidigare.pärlalampor

Andra saker jag har gjort med mina pärlor är bokmärken till böcker eftersom jag läser så mycket samt att jag gjort ett och annat halsband och armband. Men nu var det ett tag sedan som jag pysslat men jag har inte riktigt kommit på vad jag ska göra ännu. Så då är ju webben ett bra ställe att börja leta inspiration på tycker jag.

Så du kanske förstår att jag brukar sitta och tråna efter olika sorters pärlor på nätet och nyligen upptäckte jag en ny sida där det fanns en hel hög med fantastiskt glittrande måste-ha-pärlor.  Jag menar kolla bara på alla dessa skönheter!

Pärlor3

Pärlorna kommer från Galanteri.se, de har även en sektion på sidan där man kan hitta lite inspiration till saker man kan göra med pärlor samt att man kan skriva upp sig på deras nyhetsbrev vilket jag naturligtvis gjort. En annan sak som jag tycker om är priserna. De känns nämligen inte i överkant vilket vissa av den här sortens webbshoppar kan ha, så det är ju ett stort plus i min bok.

Har du några bra tips på vad jag skulle kunna göra med mina pärlor? Lämna en liten kommentar med förslag är du gullig.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. WOOOOW! kan du inte lägga upp ex en video eller skriftlig förklaring där du beskriver hur du gör? dessa är ju HELT fantastiska!!!!!!!😀 Nu fick jag lust att arbeta med pärlor!

  2. Malin: Jag har skrivit om lampskärmarna vid tidigare tillfällen, men jag vet inte om jag gjort någon exakt beskrivning hur jag gjort dem faktiskt. Kolla in dessa inlägg för mer inspiration😀
    https://upinmytree.wordpress.com/2009/09/11/fredags-pyssel/
    https://upinmytree.wordpress.com/2009/11/26/min-egen-tant-gron/
    https://upinmytree.wordpress.com/2011/11/22/i-den-morkaste-tiden/

Tack för att du skriver en kommentar.

