Dröm boendet.

Jag och maken letar som galningar efter ett större boende, vilket kanske inte är så konstigt när barn nummer tre snart kommer. Självklart skulle det mest optimala vara att bo i en villa som vi självklart skulle vilja designa själva men för det behövs det både massor av stålar, en tomt och naturligtvis bra byggmaterial .

Hur skulle då vår dröm villa se ut?  För egen räkning så vill jag ha den pittoreska, inbodda stilen på både fasad och tomt, lite torp-känsla liksom. Och invändigt skulle det gärna få vara minst 8 stora rymliga rum, ett stort kök med stora gammeldags fönster med spröjs, en knarrig trappa. Fast samtidigt vill man ju ha allt det där moderna som bra elledningar, avlopp, vatten och gärna fjärrvärme så att man slipper hela det där med egen värmepanna. Jag är medveten om att boendet jag beskriver skulle kunna ligga på landet men eftersom varken jag eller maken har körkort så skulle det naturligtvis inte ligga allt för långt en väl trafikerad busslinje.

Man vill ju som förälder kunna erbjuda sina barn en bra uppväxt där de har tillgång till både naturen och bekvämligheterna som tillhör vårt århundrade så att säga. Och vore det inte häftigt att kunna säga att man bor i det coolaste huset på gatan? Det där huset som folk liksom stannar till vid för att kolla in?

BeFunky Collage

Här är några hus som jag tycker är sjukt fina och som jag blir inspirerad av. Om man tar lite av varje utav dessa och gör till sitt eget vore det ju toppen.

Hur vill du bo egentligen om du fick välja utan begränsningar? Hus eller lägenhet? Stan eller landet?

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

