Captain America: The Winter Soldier.

Nu har jag äntligen kollat på Captain America : The Winter Soldier. Och vad tycker jag då egentligen. Jo, Chris Evens funkar som Captain America. Historiemässigt tycker jag nog att filmen mest känns som en transport sträcka fram till Avengers: Age of Ultron. Vilket det troligtvis också är men lite tråkigt tycker jag nog att det är. Och delvis tyckte jag nog att just den här filmen även kunde ha varit en Nick Fury film för han har en ganska stor del i just den här filmen och uppbyggnaden inför Avengers: Age of Ultron rullen.

Dessutom gillar jag ju de små slutscenerna som finns med i alla Marvels filmer. I just den här finns det två stycken att hålla utkik efter i sluttexterna, så stäng inte av bara för att de kör igång.

*SPOILER VARNING*

Och i denna tycker jag att den allra sista av de två som är med är den som är mest intressant faktiskt. Frågan är om de kommer att väva in det i nästa Captain America film som kommer att komma under 2016.

Hur som helst är detta en helt okej actionfilm med några bra repliker och nördiga skämt. Och sådant gillar ju jag när det kommer till Marvels universum av serietidningsfilmer.

Vilken Marvel film gillar du bäst? Lämna gärna en kommentar.

overandout

 

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

