Är bloggandet utdöende?

Jag har funderat på det här väldigt länge faktiskt. Jag vet att jag inte har varit super aktiv med mitt eget bloggande sedan vi fick barn för tre år sedan eftersom livet fylls med så mycket annat när man har en familj. Vi har dessutom inte bara ett barn numera utan två och det tredje på väg. Jag har jobbat på mitt vardagskneg och jag har skrivit böcker. Helt enkelt är livet fyllt med en massa andra saker som tar tid och som jag faktiskt hellre fokuserar min tid på, men ändå vill jag ju inte släppa bloggandet helt och hållet. För jag tycker fortfarande att det är roligt att föra någon sorts dokumentation av mitt/ vårt liv så som jag gör i på bloggen.

Detta betyder ju att jag inte heller läser lika många bloggar som jag brukade göra och jag kommenterar inte heller lika flitigt som jag borde. Med detta sagt så har jag ju märkt att ju färre inlägg jag skriver ju färre kommentarer får jag ju själv på min blogg vilket är helt naturligt men lite trist. Och sedan jag slutade med Kommentarstoppen inläggen så har det minskat ytterligare.

Hur som helst har jag märkt att även media slutat uppmärksamma bloggare på samma sätt som de gjorde för ett par år sedan. Och jag undrar om bloggandet är på utdöende? Jag kommer ju att fortsätta att skriva mina recensioner och lite inlägg men tyvärr kommer det nog att vara i den utsträckningen som det är i dagsläget, alltså mer sporadiskt. Jag hoppas dock att ni som prenumererar på min blogg även i fortsättningen kommer att göra det.

Sen har jag ju en fråga till er, vilka inlägg är det som tilltalar er till att följa just min blogg? För om ni lämnar en liten kommentar angående det så tänker jag att jag kan lägga lite mer krut på just sådana inlägg i framtiden. Jag älskar ju att skriva och då inte bara böcker, men jag tänker att knäckebrödsbloggandet inte heller är allt för roligt att läsa om och det är väl därför jag avstår från att skriva om sådant. Och jag är väl egentligen ingen riktig debattör heller, för jag skriver inte ofta långa och argumenterande inlägg om dittan och dattan som jag irriterar mig på. Det låter jag personer som Lady Dahmer och co stå för.

Hur tänker ni kring bloggandets varande och icke varande?

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. När jag har dragit mitt sista andetag – då är det dags för mig att sluta med mitt bloggande.

Tack för att du skriver en kommentar.

