På jakt efter nya bestick.

Knåddz har nyligen haft sönder sin gaffel i Melamin plast, hur han lyckades med den bedriften är ett mysterium för oss. Men han är tydligen väldigt stark. Så nu är jag på jakt efter bättre bestick som passar till vår 1,5 åring och som han inte kan bryta sönder. Och naturligtvis letar jag först online eftersom det är det bekvämaste sättet. Nu har jag hittat en hemsida som heter Bigbaby.se som har ett lovande utbud.

Och eftersom jag är tokig i Barbapapa och gärna hjärntvättar ungarna med just Barbafamiljen så skulle ju dessa ursnygga bestick passa in. Dessutom tycker jag om när saker och ting är färgglada eftersom färg gör livet lite roligare.

Bild lånad från Bigbaby.se

Vi har redan ett bestickset med Tomtebobarnen som Pyret fick i doppresent och de är ju liknande som de här Barbapapa besticken i sin utformning och de funkar ju jättebra och är dessutom hållbara. Det enda som skett är att själva trycket på handtagen blivit nött på grund av diskning men så är det ju ofta med plasthandtags bestick. Och det stör ju egentligen inte funktionen och så himla petig är jag inte.

Det enda som jag tycker var en aningen synd med just den här webbshopen var att de inte tog PayPal, jag tycker och hoppas att fler svenska webbhandlare ska börja ta emot betalningar med PayPal då det är så himla smidigt.

Jag får helt enkelt se om jag ändå kommer att beställa från sidan eller om jag fortsätter att leta.

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

