Artikel om mitt författarskap och dyslexi.

För ett tag sedan blev jag utvald att få delta i ett reportage om författare med dyslexi för NyhetsTidningen. Igår kom den färdiga artikeln hem i brevlådan.

12144836_882361521846571_8019731861577246099_n

Jag tycker att det är ganska så häftigt att få vara med på en halv tidningssida där jag får berätta om mitt författarskap trots att jag som sagt har dyslexi. Trots att rubriken kanske är lite vilseledande så handlar artikeln alltså inte om mobbing men för att förklara det hela så, var det en låg och mellanstadielärare i Umeå som mobbade mig på grund av mina läs och skrivsvårigheter. Den lärarinnan kvävde alltså min lust att vilja läsa och skriva. Det var inte förens i vuxenålder som jag faktiskt vågade bevisa för mig själv att jag hade en talang för att skapa berättelser och faktiskt tillräckligt med kunskap att skriva böcker. I dagsläget har jag ju publicerat fem stycken —> (kolla i menyn till höger för att se vilka titlar som finns utav mig)

Det jag vill förmedla med mitt deltagande i reportaget är att man aldrig ska skämmas över att man har läs och skrivsvårigheter och att man faktiskt har samma mänskliga värde.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

