Att packa en BB-väska.

Jag har aldrig riktigt hunnit med att packa en BB-väska till mina tidigare graviditeter eftersom jag blivit akut inlagd med havandeskapsförgiftning med både Pyret och Knåddz.

Så den här gången med Bulan så har jag varit förutseende och försökt att packa den lite eftersom. Jag har ju graviditetsdiabetes och högt blodtryck även denna graviditet så risken eller snarare chansen att det kommer en bebis snart finns ju. Nu är jag väldigt långt gången för att vara jag. Enligt det ”heliga ultraljudet” har jag idag gått in i vecka 36. Pyret är enlig det ”heliga ultraljudet” född i vecka 34+6 och Knåddz är född i vecka 35+3 typ, vilket inte stämmer om man ska gå efter mens-uträkningen men, men att försöka få sjukhuspersonal att vara med på de noterna är som att slåss mot väderkvarnar. Hur som helst så är Bulan enligt mens-uträkning i vecka 38, vad som stämmer bäst återstår att se.

20151024_093613

Idag har jag packat typ klart BB-väskan i alla fall. Det enda som inte är ned packat är mediciner och mobilladdaren typ.

Pyret packade sin egen väska som han och Knåddz ska ha med sig. Det skiljer både på innehåll och pack-stil på våra två väskor.

Medan jag har packat, ombyten till mig, Bulan och maken. Lite godis, hygienartiklar, en bok, en tidning och lite andra bra att ha med saker. Har Pyret packat, leksaker, sina gosisar, lillebrors gosisar, kuddar, en filt, gosedjur i allmänhet. Sin Nalle Phu telefon, en bok och en tidning och plast djur.

overandout

 

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

