En sång från hjärtat.

Jag är inget super fan av Mikael Persbrandt men så såg jag filmen En sång från hjärtat där han spelar en singer-songwriter vid namn Thomas Jacob. Och jag kan lugnt säga att av allt jag sett Persbrandt i tidigare så är detta det absolut bästa han någonsin har gjort.

Det är utan tvekan den filmen som gör honom till en briljant skådespelare. Det är inte överdrivet mycket repliker i den här produktionen men han lyckas ändå leverera något som når ut genom skärmen till tittaren. Sedan att filmen är en stilren och ett vackert konstverk det lyfter också det hela. Den är inspelad i vackra vintriga miljöer vilket även det ger en viss känsla till historien som utspelar sig. En annan sak som är bra, trots att Mikael Persbrandt kanske inte har världens bästa sångröst så sjunger han faktiskt riktigt bra i den här filmen. Och historien berör och rör om känslor.

Jag är som sagt djupt imponerad. Och killen som spelar barnbarnet Noa,  Sofus Rønnov gör även han en fantastisk insats och är hans enda (enligt IMDB) prestation i sitt skådespelar CV. Ungen har helt enkelt en medfödd talang.

Och visst det talas både svenska, danska och engelska i den här filmen men på något sätt så funkar det utan att man blir förvirrad av språkbytena. I alla fall blev inte jag det. Så vill man se en vacker, djup och känslodriven historia så föreslår jag att man tittar på En sång från hjärtat.

overandout

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Nu har jag inte kommenterat här på år och dagar men jag tänkte bara tjoa till och säga hej och att jag fortfarande läser. Trevlig söndag!

  2. Vad roligt att höra av dig Ludwig! 😀

Tack för att du skriver en kommentar.

