En egen snuttis.

Våra barn har snuttisar. Pyret har en Panda och Uggla från Ikea som sina gosisar. Knåddz har Floppy snuttisar som han gärna går runt med, nu har vi ju fått Pumpan och jag funderar på vilken sorts snuttis/gosis som hon kommer vilja ha. Så naturligtvis är jag ute och surfar på nätet för att hitta något lämpligt. Hamnar på en sida som jag brukar återkomma till nämligen Bigbaby.se. De har en uppsjö av fina saker och bland annat så kan man hitta olika sorters mys tillbehör så som filtar och mjukisdjur.

Bild lånad från Bigbaby.se

Och som du kanske redan vet så är jag väldigt svag för just Ugglor så naturligtvis så har jag fallit för den här filten som jag hittade på sidan. Men jag funderar på om den kanske är i största laget som en snuttis då den har måtten 76 x 102. För vi behöver inte någon filt till vagnen eftersom vi redan har en åkpåse annars skulle jag utan tvekan använda den där. Men nu är det som sagt en snuttis till Pumpan jag är ute efter.

Det finns även en mer klassisk snutte på sidan som är grön och 100% bomull så att den är mjuk och mysig och har måtten 28 x 28 vilket är mer lagom till storleken. Tycker att det är lite svårt att välja faktiskt och sen funderar jag på om det verkligen är min uppgift att välja vilken sorts snuttis eller gosis som Pumpan vill ha.

Med Pyret upptäckte vi plötsligt att han gick och bar på en Uggla och vill ha den när han sov och sedan tillkom Pandan efter ett tag så han valde ut sina gosisar helt själv. Med Knåddz så fick han en snuttis av oss som han sedan fastnat för och ska ha när han sover. Så där var det ju faktiskt vi som valde. Hur det kommer bli med Pumpan låter jag vara osagt i dagsläget eftersom hon endast är 16 dagar gammal.

Hur tänker du som har småbarn kring snuttisar?

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

