Adventslucka nr. 2

2Idag är det min tur att skriva om en bok som jag läst under 2015 som jag verkligen tyckt om. Och jag har valt att skriva om Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. (<— klicka på länken för att läsa min första recension av boken)

Detta är en bok jag läste i våras och jag funderar fortfarande på om det är förtidigt för att jag ska ta och läsa om den igen eller inte. Jag menar det har bara gått ett halvår, men den var så himla bra att det liksom suger lite i lästarmen. Hur som helst så är detta en sådan bok som jag varmt rekommenderar om man gillar feelgood ungdomsromaner och vill läsa något som är välskrivet och känslofyllt. Med karaktärer som är riktigt, riktigt bra beskrivna. Stephanie Perkins är en skicklig författare  helt enkelt och som jag definitivt kommer läsa igen, just nu står jag faktiskt i kö på bibblan för att läsa en av hennes andra översatta böcker, nämligen Lola och pojken i huset bredvid. Och jag hoppas att det snart blir min tur. Men tills dess så kanske jag tar och läser om Anna och den franska kyssen.

Dessutom ser ju författarinnan väldigt cool ut måste jag erkänna, och jag vet att det kanske låter konstigt men det avspeglas faktiskt i hennes skrivande också.

Bild lånad från nätet

Läs gärna gårdagens lucka i adventskalendern hos Hanneles bibliotek och kolla även in morgondagens lucka hos Malin, Mitt bokliga liv

overandout

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Men är författaren en syster till Sandra Dalberg🙂 De har drag av varandra helt klart! Tack för ditt fina boktips/ kram

  2. kul tips! och jag håller med om att författaren ser pigg ut!

  3. Ja, den var söt🙂

  4. Med tanke på vad du tycker om denna bok tror jag du kommer gilla ”Lola och pojken i huset bredvid”. Där dyker även Anna och Etienne upp, vilket är roligt.🙂
    Tack för ditt inlägg!

  5. Tack för tipset! Den här ska jag kolla upp🙂

  1. En riktigt bra bok | Mitt Bokliga Liv

Tack för att du skriver en kommentar.

