Saffransglögg och pepparkakor.

Peppbak

Idag har vi haft pepparkaksbak med barnen tillsammans med faster E.

Ungarna åt mest pepparkaksdegen men några burkar färdig gräddade kakor blev det i alla fall som vi kan fika på fram till julafton.

Så kvällens mys för mig och maken är för min del en mugg med saffransglögg som jag aldrig tidigare smakat men som faktiskt var helt okej och maken som drack lagrad julmust, en som var lagrad på Romfat, ingen av oss gillade den. Av den klunken jag smakade tyckte jag att det smakade romrussin vilket jag inte är så förtjust i. Och den andra sorten var en julmust lagrad på ekfat som var betydligt mycket smaskigare.

Kvällsmys

Till detta åt vi några nybakta pepparkakor och saffranskringlor.

Vilken glögg gillar du så här i juletider, lämna svaret i en liten kommentar.

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

