Mad Max – Fury Road.

Det var en helt okej apokalyptisk film. Och en helt okej action film men en sak som jag faktiskt tänkte på genom hela rullen var att det nästan inte var några repliker. Visst man kan inte snacka så mycket när man åker 150 km i timmen och skjuter War boys i huvudet med ett stort avsågat gevär typ men lite story utöver själva action scenerna föredrar i alla fall jag. För jag fick faktiskt inte riktigt något grepp om varför huvudskurken i filmen hade förkärlek till bröstmjölk, vad var liksom syftet med det? Och var det mjölk i långtradaren? För bensinen var ju i det lilla släpet längst bak. Oh well jag antar att det är frågor som jag aldrig kommer att få svar på.

Men tro nu inte att jag sågar rullen, för det gör jag inte. Bilarna och  skurken såg  ju helt okej ut. Charlize Theron hade en grym sminkning och det gjorde ju att hon såg ut som en riktig bad ass, rebell kvinna. Vilket är ett STORT plus i den här typen av action filmer som brukar vara väldigt mans dominerade.

Men jag förstår inte varför filmen varit så hypad. Nu har jag i alla fall glott på den tillsammans med maken som var bra mycket mer exalterad över filmen. Kolla in hans recension här nedan så fattar ni vad jag talar om.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

