Insurgent.

Nu har jag och maken kollat på Insurgent vilket är uppföljaren till Divergent. Och jag är djupt oimponerad av den här filmen faktiskt. Visst den hade helt okej datoranimering men egentligen upplever jag hela det där fiktiva samhällsstrukturen på tok för rörig. Kanske är det tydligare i böckerna, det vet jag inte då jag inte läst dem utan endast får förlita mig på filmerna.

Men jag försöker vara öppensinnad och inte döma böckerna efter filmerna även om det är svårt.

Bild lånad från internet

Utöver det så tycker jag tyvärr att storyn är ganska så intetsägande och tilltalar inte mig som tittare. Men då är det ju bra att smaken är delad och andra kanske tycker att det är det bästa de någonsin sett. Men så är det inte för mig. The Giver som vi nyligen kollade på är väldigt mycket bättre om man frågar mig.

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Redan i första filmen, som ju bygger på den bästa av de tre böckerna (de blir stadigt mycket sämre genom trilogin) har filmmakarna tagit bort precis allt som är bra med boken. Det finns ingen kemi, ingen sårbarhet, ingen intelligens kvar. Bara en räcka av löst sammansatta actionscener. Väldigt tråkigt.

    Intressant att du gillar The giver. Jag har inte sett filmen, men läst boken, och den tilltalade mig inte alls. Väldigt platt och full av ”tell – don’t show”. Kanske en bok som blir bättre med en filmatisering.

Tack för att du skriver en kommentar.

