Jag vill verkligen flytta.

Vi bor i ett flerfamiljshus och egentligen har jag inget emot att bo så och jag vill även helst hyra min bostad eftersom det finns som jag ser det väldigt många fina fördelar med det. Som tex att går något sönder så felanmäler man bara det så kommer det någon (förhoppningsvis inom rimlig tidsram) och fixar det. Man behöver inte skotta snö till exempel.

Men sen så finns ju även den där sidan av mig som skulle vilja bo i ett eget hus. Mest för att vi börjar bli en ganska stor familj med tre barn som alla kommer att behöva sina egna rum inom sinom tid. Så ett hus vore ju idealt. Och vad gör man då när man slösurfar på nätet, jo, man besöker hemsidor som Emrahus och de har riktigt coola och annorlunda hustyper att välja på. Inte några standard fyrkanter, nej, de har faktiskt runda hus. Fatta vad udda det skulle vara att vara den där familjen som bor i ett runt hus?!

Bilder lånad från Emrahus.se

Fast jag tror att min kära make skulle få något av ett spel hur han skulle kunna möblera ett hus med rundade väggar och öppenplanlösning eftersom han inte är så himla förtjust i det sistnämnda. Egentligen gillar jag inte heller när vardagsrum och kök sitter ihop men jag gillar stora ytor. Det som var lite extra roligt med just det här huset är ju att det finns plats för en trädgård (atrium) i mitten av huset vilket skämt och sido skulle vara en perfekt rasthage för kidsen så att de inte kan springa ut på någon väg och bli överkörda.

Men tills dess att vi håvat in miljonbeloppet på kontot så får jag och maken helt enkelt söka det som finns via de hyresbolagen som vi har här i Uppsala och kolla på bytesannonserna och hoppas på napp.

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

